Avon pochod 2011
Avon
Plakát
Zadání
Naším úkolem bylo připravit speciální kampaň na charitativní projekt společnosti Avon v boji proti rakovině prsu – Avon pochod. Tato akce zde v tu dobu byla již 10 let a cílem proto bylo vytvořit kampaň, která upozorní na vážné téma, ale zároveň bude zábavná.
Řešení
Připravili jsme kampaň s názvem Výmluvy.
Hlavní myšlenka kampaně vychází z obecně známého faktu, že každý někdy odkládá důležité věci až na poslední místo. Přitom zrovna zdraví by mělo být na místě prvním. Připravili jsme sérii absurdních výmluv, abychom ukázali, že nic není tak důležité, aby se kvůli tomu odkládala prevence rakoviny prsu a její podpora.
V komunikaci jsou použity různé typy žen, z nichž každá má svou výmluvu, proč nejde. Hlavním sdělením je pak otázka: A proč nejdeš ty? Headline je zároveň výzvou k zamyšlení, zda opravdu existuje něco, co ženám brání v návštěvě lekáře a pochodu samotného.
Kampaň jsme realizovali pomocí microsite, kde bylo možné se do pochodu zaregistrovat a stáhnout si do tabletu či telefonu jednoduchou aplikaci. Ta informovala o tom, kolik dní do pochodu zbývá a v jeho průběhu poskytovala uživateli mapu a počet metrů, které již s pochodem ušel.
V duchu kampaně byla připravena i nová trička, která slouží jako vstupenka na pochod. Hlavním symbolem na tričku je slovo JDU. Nositelky a nositelé trička tak dávají najevo, že nehledají výmluvy a pochodu se zúčastní. Toto tričko je možné zakoupit nejen na webu www.zdravaprsa.cz, ale také v síti obchodů partnera projektu – Tefal.
Symbol JDU si také mohou nastavit jako profilovou fotografii uživatelé Facebooku a tím šířit sdělení dál. V rámci této sociální sítě je možné se do aktivity zapojit také pomocí aplikace Podpoř Avon pochod.
Výsledky
A pevně věříme, že mnohem více žen, které díky aktivitám Avonu v boji proti rakovině prsu přestaly hledat výmluvy a rozhodly zajít k lékaři.